Fri fragt over 600 kr / Levering: 1-3 dage / 14 dages fuld retur*

/ Log ind /

Handelsbetingelser

Ved køb på Rosemundes webshop har du accepteret nedenstående betingelser.

 

RETURET

Rosemunde yder 14 dages fuld returret på køb fra vores webshop, gældende fra den dag du har modtaget dine varer.

Ønsker du at gøre brug af returretten, skal du blot udfylde den vedlagte returseddel og sende pakken til:

 

ROSEMUNDE APS

Att.: Webshop kundeservice

Staktoften 2

2950 Vedbæk

 

Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen, hvis det fulde beløb ønskes retur. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at prøve varen som i en fysisk butik. Returvarer skal returneres med hangtag, i original emballage og med kopi af fakturaen. Defekte eller beskadiget varer skal ikke returneres med original emballage og hangtag.

Returneringen af varer sker for egen regning og eget ansvar. Vi anbefaler, at du sender retur som pakke, hvor der er forsikring og mulighed for at track and trace.

Der kan ikke returneres eller ombyttes i vores fysiske butikker, da der er tale om forskellige juridiske enheder.

 

DELVIS FORTRYDELSE - Hvis du har fortrudt et af dine køb

Som udgangspunkt tilbyder Rosemunde delvise refunderinger. Dette betyder, at hvis du har købt 5 produkter og ønsker at returnere det ene produkt, men beholde de 4 andre, så kan du godt gøre dette. Leveringsomkostningerne refunderes kun hvis alle produkterne returneres. Derudover gælder følgende regler vedr. delvis fortrydelse:

  • Pakketilbud: Hvis du fortryder et køb af en pakketilbud, som fx "Køb 3 toppe, betal kun for 2", så kan du ikke returnere 1 af toppene. I dette tilfælde skal du returnere alle 3 toppe. Du kan som udgangspunkt godt ombytte til en anden farve, hvis det indgår i betingelserne på 1 eller flere af toppene, hvis forsendelsen foregår inde for Danmarks grænser. Vi anbefaler at du kontakter kundeservice, hvis du ønsker at ombytte et pakketilbud.
  • Rabatkoder: Hvis du har købt via en rabatkode, kan du som udgangspunkt godt ombytte enkelte produkter fra din order, medmindre andet er oplyst i betingelserne på en evt. kampagne e.lign. Bemærk dog hvordan rabatten er fratrukket din order. Er rabatten fratrukket hele beløbet af ordren, er der tale om et pakketilbud - hvor ovenstående punkt er gældende. Er rabatten fratrukket på det enkelte varenummer, er der tale om en rabatkode tilknyttet det enkelte produkt. Hos Rosemunde kan du godt returnere produkter på tilbud med eller uden rabatkode.

 

Husk at du selv skal betale for returfragten, hvis du fortryder dit køb hos Rosemunde ApS.

 

TILBAGEBETALING

Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt overføre købsbeløbet til din konto. Vi tilbagebetaler til det kreditkort, som varerne er betalt med.

Du får ikke refunderet leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse af dit køb. Dvs. hvis du fx har købt 3 produkter og har fortrudt købet af det ene produkt.

 

REKLAMATION

Alle varer er omfattet at købelovens regler om 2 års reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden for 2 år efter købet.

Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af en reklamation, når reklamationen er berettiget. Ved reklamation, fejl og mangler eller udebleven leverance kontakt venligst kundeservice på telefonnummer +45 39 64 01 90.
Reklamationer skal sendes til:

 

ROSEMUNDE APS

Att.: Webshop kundeservice

Staktoften 2

2950 Vedbæk

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge kopi af faktura, hvorpå du skriver, hvad der reklameres over. Du kan som forbruger kræve en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over. Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget, samt at ombytningen ikke medfører urimelige omkostninger for Rosemunde.

 

RISIKO VED RETURNERING AF PRODUKTER

Som kunde hos Rosemunde bærer du selv risikoen ved returnering af produktet. Send altid pakken retur som erhvervspakke, da du sender til en virksomhed og ikke en privatperson. Vi anbefaler altid at du sender pakken retur med GLS eller Post Nord som en pakke og ikke et brev. Når du sender dine produkter retur som en pakke for du altid et trackingnummer, så du kan spore pakken og samtidig kan søge erstatning overfor GLS og Post Danmark, hvis pakken forsvinder eller går i stykker under transport. Du har derfor et bevis for din returforsendelse. Hvis du har købt en returseddel fra Rosemundes webshop, bærer du risikoen indtil du har leveret din pakke personligt på dit postkontor samt modtaget et trackingnummer på forsendelsen af pakken.

 

FORBEHOLD

Ved enhver form for misbrug, forbeholder Rosemunde sig ret til at annullere misbrugers ordrer samt nedlægge misbrugers brugerkonto. Det samme gælder pro forma bestillinger og i tilfælde af chikane.

Dette website leveres af Rosemunde på en “as is” og “as available” basis. Rosemunde kan ikke gøres ansvarlig, udtalt eller underforstået, for så vidt angår brugen af dette website, eller informationer, indhold, materiale eller produkter indeholdt på dette website. Du accepterer udtrykkeligt, at brugen af dette website er på egen risiko.

 

KLAGE

Såfremt du som forbruger ønsker at klage over dit køb på denne hjemmeside, henvises du til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen samt til Onlineplatformen http://ec.europa.eu/consumers/odr/, hvorfra der er informationer om dine muligheder for en udenretslig tvistbilæggelse af din klage. Du kan kun anvende Onlineplatformen, hvis du bor i EU. I forbindelse med din klage kan du indsætte vores e-mail adresse info@rosemunde.dk

 

MANGLENDE LEVERING

Skulle der mod forventning opstå en situation hvor din pakke ikke bliver leveret til dig, eller leveret forkert, har vi 10 dage til at finde pakken. En sag vurderes dog også individuelt, så der er mulighed for at vi vurderer at du som kunde skal have refunderet et beløb eller tilsendt en ny pakke øjeblikkeligt, mens vi venter på at en evt. forsikringssag afgøres. Disse sager opstår meget sjældent. 

 

GAVEKORT

Et gavekort kan ikke ombyttes til penge af modtageren af gavekortet, men der er 14 dages returret til køber, ligesom der er på alle andre produkter købt på vores webshop. Et gavekort er hos Rosemunde gyldigt i op til 2 år efter købsdatoen, medmindre andet er angivet i det øjeblik aftalen blev indgået.