Gratis fragt over 600 kr / Levering: 1-3 dage / 14 dages fuld retur*

/ Log ind /

Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER

 

  1. GENEREL INFORMATION

Denne hjemmeside "www.rosemunde.dk" udbydes af Rosemunde ApS, Staktoften 2, 2950 Vedbæk CVR-nr. 28860005. Telefon: 39640190 E-mail: info(at)rosemunde.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig brug af Hjemmesiden, kontakt venligst vores Kundeservice:

  • Email: info(at)rosemunde.dk
  • Telefon: [dansk telefonnummer] 39640190
  • Almindelig post:
    Staktoften 2, 2950 Vedbæk


Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på Hjemmesiden.

 

  1. VIGTIG MEDDELELSE

LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA WWW.ROSEMUNDE.DK

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller køber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betingelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Rosemunde ApS.  

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemmesiden.

 

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".
 

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Bestilling

 

Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

 

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

 

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

 

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i Danmark. Vi leverer ikke til postbokse, men vi leverer til pakkeshops.

 

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres.
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.
  • Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalingsfejl, prisfejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel.

 

Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden eller via telefon til vores kundeservice med efterfølgende skriftlig bekræftelse. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.

 

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?

 

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

 

Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

 

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik du en fejl, da du foretog bestillingen - de står klar til at hjælpe dig.

 

Du modtager en ordrebekræftelse i en email.

 

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

 

Aftalens sprog

Aftalen kan kun indgås på dansk.

 

Adgang til aftalen

Du modtager via email en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af disse Betingelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på Hjemmesiden. Læs venligst mere under "Følg din bestilling og se historik".

 

Tiltag mod bedrageri

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på Hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

 

  1. BETALINGSMIDLER

Når du handler og køber varer på Rosemundes Webshop betales varen med betalingskort eller Rosemunde gavekort udstedt på Rosemundes Webshop.

 

Når du betaler igennem Rosemundes webshop, foregår betalingsprocessen via en sikret SSL kryptering. Generelt har Rosemunde valgt at beskytte hele vores webshop med en sikker SSL kryptering, så vores kunder trygt og sikkert kan handle online. Vi accepterer følgende betalingsmidler.

  • Dankort / Visa-Dankort
  • MobilePay
  • ViaBill (Betal på afbetaling)
  • Maestro (3D)
  • Mastercard (3D)
  • Mastercard-Debet (3D)
  • Visa (3D)
  • Visa-Electron (3D)
  • JCB (3D)
  • Diners Card
  • eDankort
  • Mastercard
  • Mastercard-Debet
  • Visa
  • Visa-Electron
  • JCB
  • American Express i Danmark
  • Forbrugerforeningen af 1886
  • Rosemunde online gavekort
  • PayPal

 

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger

 

3d Secure - Sikker betaling på nettet

Når du handler hos Rosemundes online shop, kan du blive bedt om en ekstra sikkerhedskode ved betalingen. Dette ekstra sikkerhedsstep kaldes "3D Secure" og er også kendt som ”Verified by Visa”, ”MasterCard SecureCode” og ”Dankort Secured by Nets”. For at kunne anvende 3D Secure, skal du have aktiveret et telefonnummer til dit kreditkort via dankort.dk. De fleste danske banker har allerede automatisk tilknyttet et telefonnummer til deres kunders kreditkort, for at undgå svindel på nettet.

 

Hvis du forsøger at købe fra en webshop, uden tidligere at have sikkerhedsgodkendt dit kreditkort, vil du første gang blive bedt om at tilknytte dit mobilnummer til kreditkortet via NemID. Herefter modtager du en SMS med en engangskode som skal indtastes. Når koden er godkendt vil dit mobilnummer være tilknyttet dit kort og du vil være klar til at modtage SMS-koden, hvis det kræves i forbindelse med det pågældende køb. Har du problemer med dit kreditkort henviser vi til Nets Customer Service på telefon (+45 44 89 27 50). Fordelen for dig som kunde er, at vis en identitetstyv forsøger at købe med dine kreditkortoplysninger, skal dit telefonnummer godkende handlen, før pengene bliver trukket på dit kort.

 

Hvis dit Dankort ikke allerede er tilmeldt 3D secure, anbefaler vi at du gør det her: https://enroll.3dsecure.no/nets-nemid-enroller/EnrollSite

 

Betalingsprocedure

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

 

PRISER OG LEVERING

 

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.

  • Dine varer vil blive sendt med GLS.
  • Der pålægges et fragt- og ekspeditionsgebyr på DKK 35,00 på ordrer under kr. 600,-.*
  • Køber du for mere end 600 DKK, får du gratis fragt med i dit køb*.
  • Hvis varen er behæftet med fejl, betaler Rosemunde naturligvis returporto.
  • Hvis du fortryder købet kan du sende varen retur, men du betaler selv denne returporto.
  • Gavekort kan ikke byttes.
  • Leveringstid i Danmark er 1-3 hverdage.

 

Hos Rosemunde bestræber vi os på den allerbedste kundeservice. Vores mål er derfor at ekspedere vores onlineordrer så hurtigt som muligt. Vi har en forventet leveringstid på 1-3 hverdage. Vores ambition er dog at levere alle danske ordrer på 1-2 dage og flere ordre afsendes samme dag som den bestilles. 

 

Du vil automatisk modtage en e-mail, når din ordre afsendes fra vores lager med trackingnummer til at følge pakken. Du er altid meget velkommen til at kontakte os for præcis information om din ordre.

Skulle der mod forventning opstå forsinkelse på eller problemer med din levering vil du blive kontaktet af Rosemunde Webshop. Rosemunde.dk tager forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.

 

FORTRYDELSE AF KØB (Se mere under punkt 4. om fortrydelse af dit køb)

Hvis du fortryder dit køb, må du ikke blot nægte modtagelsen af pakken. Du skal i dette tilfælde tydeligt give Rosemunde besked på e-mail info(at)rosemunde.dk om at du har fortrudt dit køb.

Hvis du nægter at modtage pakken, så den automatisk returneres til Rosemunde, vil du blive opkrævet forsendelsesomkostninger og gebyr for håndtering af returforsendelsen. Beløbet for returforsendelsen og gebyret modregnes inden tilbagebetaling til dig.  Når du fortryder et køb, får du pengene for leveringen retur som følge af gældende lovgivning.

Bemærk at Rosemunde ikke er forpligtet til at tilbagebetale pengene til kunder, før Rosemunde har modtaget kundens meddelelse om fortrydelse. Lovgivningen betyder at hvis du ikke henter en varer i en pakkeshop, som derefter returneres til Rosemunde, så er vi ikke forpligtet til at tilbagebetale dig pengene, før vi får besked om, hvad der skal ske med pakken.

Du kan bruges standardformularen nederst op denne side hvis du ønsker at give os besked om din fortrydelse af dit køb.

 

AFHENTNING I PAKKESHOPS
Hvis din pakke ligger til afhentning i en pakkeshop, er du selv ansvarlig for at få den hentet. Henter du ikke pakken inden for fristen, vil pakken som regel blive returneret til Rosemundes lager, og du skal som udgangspunkt selv betale for returforsendelsen som vil blive opkrævet igennem din refundering for varerne.

 

*FÆØERNE, GRØNLAND OG ISLAND

Ønske du at bestille fra vores webshop til Fæøerne, Grønland eller Island er der gratis fragt ved køb over 1.500 DKK. Køb under 1.500 DKK på Fæøerne, Grønland og Island koster 250 DKK i fragt/levering. Forventet leveringstid er 1-3 uger.

 

LEVERING AF JULEGAVER

Du kan bestille dine julegaver til Danmark t.o.m. den 20. december. Internationale pakker skal bestilles senest d.18. december. Alle julegaver kan byttes t.o.m. d. 2. januar det efterfølgende år.

 

Valuta

Priserne på Hjemmesiden vises i den valuta der gælder for Danmark dvs. Danske Kroner. Benyt venligst funktionen sprog-vælger i toppen af Hjemmesiden, hvis du ønsker at ændre dit valg af sprog. Din leveringsadresse afgør hvilken valuta du bliver debiteret for.

Bemærk venligst, at ændringen af land hvortil leveringen skal ske, kan have indflydelse på pris og leveringsomkostninger.

Du kan betale i en de følgende valutaer:

 

Levering

Vi sender til:

 

Leveringsbetingelser

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser – samt pakkeshoppe.

Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering afhænger af, i hvilket land leveringen sker og hvilken fragtmand der benyttes.

Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, receptionist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Fragtmanden vil typisk opbevare varen op til 7 dage før den sendes retur til os, som ikke-leveret.  Bemærk venligst at vores fragtmand også kan levere varen til din nabo, hvis du har samtykket til det og hvis omstændighederne tillader det. Hvis du ikke vil tage i mod din pakke vil du blive opkrævet gebyr for forsendelse retur til vores lager.

 

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer". Hvis forsendelsen er gået i stykker under transporten skal du nægte modtagelse af varen, da fragtmanden i dette tilfælde er forpligtet til at betale erstatning.

 

Separate leveringer

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

 

Rosemunde ApS forebeholder sig retten til ikke at levere produkter som skulle være blevet udsolgt og/eller oversolgt, men via en teknisk fejl alligevel er blevet bestilt på vores webshop. I dette tilfælde vil vi ikke trække pengene for den fulde bestilling, men fratrække det tilsvarende beløb for den udsolgte vare(r). Rosemunde ApS har en meget nøjagtig lageroptælling og derfor sker det kun i særtilfælde at vi ikke kan levere den bestilte vare(r) til vores kunder. Vi sender i disse tilfælde de øvrige bestilte vare(r) som kan leveres til vores kunder.

 

Følg din bestilling og se historik

Opretter du en brugerkonto på Hjemmesiden, kan du se din kopi af ordren ved bestilling ved at besøge "Mine ordre". Samme sted kan du også se dine tidligere bestillinger. Hvis du vil tracke din forsendelse skal du bruge det trackingnummer vi sender til dig på e-mail når din bestilling er sendt afsted.

Har du ikke en brugerkonto hos Rosemundes webshop kan du kontakte Kundeservice, der vil gøre deres bedste for at give dig informationer om status for din bestilling.

 

  1. Fortrydelsesret

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger nedenfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

 

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

 

Du betaler for returfragten

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne, i alt DKK 35.

Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os på adressen: Rosemunde ApS Webshop, Staktoften 2, 2950 Vedbæk uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage, men du skal stadig informere os skriftligt om din fortrydelse, følge lovgivningen.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på, samt følgende betingelser:

  • Manglende hangtag: Pris 120 kr./ EUR 16,00
  • Manglende eller beskadiget originalemballage: Pris 50 kr. / EUR 7,00
  • Returnering af brugt tøj afhænger direkte af den stand tøjet forefindes i, når det modtages. Rosemunde vurderer tøjets stand og værdi: Tøjets værdi vil være forringet med 30%-90%

 

 

SÅDAN LAVER DU EN RETURNERING VIA ROSEMUNDE.DK

  1. Udskriv og udfyld returseddel her >>
  2. Køb en returlabel på webshoppen her >> (Inden for 24 timer efter dit køb på hverdage, vil du modtage en returlabel du kan udskrive, så posten ved hvor pakken skal sendes til)
    Bemærk: Sender du en returpakke fra et andet land end Danmark, skal du selv stå for fragten. Det er ikke et krav at du køber din returporto via Rosemunde.dk.
  3. Læg din returseddel ned i returpakken sammen med returprodukterne.
  4. Sæt din returlabel på returpakken og indlever returpakken til nærmeste pakkeshop.
  5. Når Rosemunde modtager din returpakke, får du pengene tilbage fratrukket et beløb ved evt. skader eller mangler. Der er normalt op til 5 hverdages behandlingstid på returpakker, men vi bestræber os på at gøre det hurtigst muligt.

 

Hvis du selv returnerer din pakke uden en Rosemunde returlabel skal pakken sendes som erhvervspakke til:

ROSEMUNDE APS

Att.: Webshop kundeservice

Staktoften 2

2950 Vedbæk

 

HUSK: Send din pakke som erhvervslevering, da vi ikke kan tilbyde at afhente alle vores returforsendelser i lokale pakkeshops.

Når du sender som erhvervslevering, vil postmanden forsøge at levere inden for normal arbejdstid. Rosmunde sender til kunder over hele verden og vi har derfor ligesom alle andre webshops et stor antal af returpakker. Returpakkerne leveres til forskellige pakkeshops rundt omkring i lokalområdet og vi kan desværre ikke tilbyde hver dag at køre hele lokalområdet igennem for at opsamle returpakker. Vi håber meget på din forståelse og tilbyder i stedet vores online returlabel.

 

Vi beder dig venligst om at sende tøjet retur, i samme tilstand som du modtog det. Vi anbefaler at se videoen her:

 

VIGTIGT VEDR. RETUR OG GEBYR

Varerne skal returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen, hvis det fulde beløb ønskes retur. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at prøve varen som i en fysisk butik. Returvarer skal returneres med hangtag, i original emballage og med kopi af fakturaen. Defekte eller beskadiget varer skal ikke returneres med original emballage og hangtag. Nye vare skal returneres, så de kan sælge som nye varer til andre kunder, præcis som i en fysisk butik. Vi beder dig derfor være opmærksom på at emballage og tøj ikke krølles under returforsendelsen.

 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på, samt følgende betingelser:

  • Manglende hangtag: Pris 120 kr./ EUR 16,00
  • Manglende eller beskadiget originalemballage: Pris 50 kr. / EUR 7,00
  • Returnering af brugt tøj afhænger direkte af den stand tøjet forefindes i, når det modtages. Rosemunde vurderer tøjets stand og værdi: Tøjets værdi vil være forringet med 30%-90%

Note: Vi forventer at modtage din returvare i samme stand som du modtog den.

 

JULEGAVER

Varer købt mellem den 28. november og den 20. december kan byttes t.o.m. den 2. januar det efterfølgende år.

 

DELVIS FOTRYDELSE OG FORTRYDELSE AF TILBUD MED RABATKODER OG PAKKETILBUD

Som udgangspunkt tilbyder Rosemunde delvise refunderinger. Dette betyder, at hvis du har købt 5 produkter og ønsker at returnere det ene produkt, men beholde de 4 andre, så kan du godt gøre dette. Leveringsomkostningerne refunderes kun hvis alle produkterne returneres. Derudover gælder følgende regler vedr. delvis fortrydelse:

Pakketilbud: Hvis du fortryder et køb af en pakketilbud, som fx "Køb 3 toppe, betal kun for 2", så kan du ikke returnere 1 af toppene. I dette tilfælde skal du returnere alle 3 toppe. Du kan som udgangspunkt godt ombytte til en anden farve, hvis det indgår i betingelserne på 1 eller flere af toppene, hvis forsendelsen foregår inde for Danmarks grænser. Vi anbefaler at du kontakter kundeservice, hvis du ønsker at ombytte et pakketilbud.

Rabatkoder: Hvis du har købt via en rabatkode, kan du som udgangspunkt godt ombytte enkelte produkter fra din order, medmindre andet er oplyst i betingelserne på en evt. kampagne e.lign. Bemærk dog hvordan rabatten er fratrukket din order. Er rabatten fratrukket hele beløbet af ordren, er der tale om et pakketilbud - hvor ovenstående punkt er gældende. Er rabatten fratrukket på det enkelte varenummer, er der tale om en rabatkode tilknyttet det enkelte produkt. Hos Rosemunde kan du godt returnere produkter på tilbud med eller uden rabatkode.

Delvis fortrydelse og gratis fragt: Hvis man returnere 1 produkt, og dermed falder under grænsen for fri fragt, så modregner Rosemunde ApS et gebyr svarende til fragten inden tilbagebetaling for den returnerede vare.

 

Husk at du selv skal betale for returfragten, hvis du fortryder dit køb hos Rosemunde ApS.

 

GRATIS RETUR MED PAYPAL

Hvis du bestiller dine varer og betaler med PayPal på rosemunde.dk, vil du have mulighed for at sende dine varer gratis retur til Rosemunde. Det kræver at du først aktiverer gratis returporto på din PayPal profil. For yderligere spørgsmål anbefaler vi at du tager kontakt til PayPal's egen kunderservice. Du kan læse mere om aktiveringen her >>

BEMÆRK at Rosemunde intet har med denne service at gøre, som foregår igennem PayPal.

Rosemunde har 14 dages fuld returret på køb fra vores webshop, gældende fra den dag du har modtaget dine varer. Det betyder også at du har 14 dage til at ombytte dit køb til en anden størrelse eller farve. Du har mulighed for at sende dine varer retur eller lave en ombytning i vores butik i Charlottenlund. Læs mere længere nede på siden.

 

Ombytning

Sådan laver du en ombytning via Rosemunde.dk

  1. Udskriv og udfyld returseddel ved at klikke her >> Skriv i kommentarfeltet hvad du ønsker af ombytning.
  2. Køb en returlabel online ved at klikke her >> 
    (Sender du en returpakke fra et andet land end Danmark, skal du selv stå for fragten.)
  3. Læg din returseddel ned i returpakken sammen med returprodukterne.
  4. Sæt din returlabel på returpakken og indlever returpakken til nærmeste pakkeshop.
  5. Når Rosemunde modtager din returpakke, vil vi kontakte dig vedr. din ombytning, hvorefter vi vil sende dig en ny størrelse eller farve (Alt efter dit ønske)

 

 

Hvis du selv returnerer din pakke uden en Rosemunde returlabel skal pakken sendes som erhvervspakke til:

ROSEMUNDE APS

Att.: Webshop kundeservice

Staktoften 2

2950 Vedbæk

 

OMBYT I BUTIKKEN I CHARLOTTENLUND

Hvis du medbringer din ordrebekræftelse og varerne i original stand, kan du såfremt varerne er på lager, ombytte dit køb fra webshoppen i vores butik i Charlottenlund. Vi kan desværre ikke stille garanti for at varen er på lager i butikken. Du kan ikke få pengene tilbage i butikken, dette skal foregå ved at sende varerne retur til vores hovedkontor. Du kan ombytte i butikken til andre farver og størrelser eller købe andre styles til samme eller merpris. Adressen er Jægersborg Alle 35, 2920 Charlottenlund.

 

JULEGAVER

Varer købt mellem den 29. november og den 20. december kan byttes t.o.m. den 2. januar det efterfølgende år. 

 

REKLAMATION

Rosemunde yder 2 års garanti på alle vores produkter.

Selvom vores produkter er produceret af den fineste kvalitet, så kan der ligesom på alt andet tøj forekomme fejl. Hvis du oplever en fejl på dit nye produkt, skal vi bruge dit ordrenummer for at kunne behandle din reklamation.

Sådan laver du en reklamation via Rosemunde.dk

  1. Skriv til info@rosemunde.com (Att: Reklamation) og vedhæftet et eller flere billeder af fejlen på produktet. Skriv også dit ordrenummer. Dit ordrenummer bruges som bevis på at du har købt varen hos Rosemunde's webshop.
  2. Rosemunde sender en returlabel til din email. Rosemunde betaler fragten ved reklamationsfejl. Hvis du ikke kan sende et billede af produktionsfejlen, skal du som kunde selv lave et udlæg for returfragten indtil Rosemunde kan vurdere, om der er tale om en reklamation.
  3. Udskriv og udfyld returseddel ved at klikke her >>
  4. Læg din returseddel ned i returpakken sammen med produktet med fejl.
  5. Sæt din returlabel på returpakken og indlever returpakken til nærmeste pakkeshop.
  6. Når Rosemunde modtager din returpakke, får du pengene tilbage eller ombyttet til et tilsvarende produkt.

 

  1. MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Hvis din vare er lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvareren,
  • Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret (Ofte kaldet ordernummeret), eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

 

  1. ANDRE FORHOLD

Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert. Vi tager forbehold for tastefejl på hjemmesidens indhold.

 

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

 

Aftalens fuldstændighed

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

 

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

 

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

 

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores fortrolighed- og privatlivspolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.

 

Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under 'Generel information' ovenfor.

 

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info(at)rosemunde.dk

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.

Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

 

Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

 

______________________________

Standardfortrydelsesformular til brug for B2C kunder i Danmark

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mailadresse]:

- Jeg/vi ___________ meddeler herved, at jeg/vi ___________ ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores ___________ købsaftale om følgende varer __________

- Bestilt den ___________/modtaget den ___________

- Forbrugerens navn ___________

- Forbrugerens adresse ___________

- Forbrugerens underskrift ___________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato ___________

- Ordernummer ___________